LISTA- Day 08: your workout routine.

Okej, eftersom min träning har ökats sen matintaget gjorde detsamma, har även övningar och sånt ändrats!
Jag orkar mer och känner att jag är på god väg!
Jag försöker varje dag göra någon aktivitet för att hålla min kropp igång då jag pluggar mycket för att orka, och dels för att jag mår bättre av det!

Nu för tiden ser det ungefär ut

Måndag: • springa intervaller 5-8km ~45 min

Tisdag: • gå hem från skolan ~60 min • springa 8-10 km ~ 80 min

Onsdag: • lite yoga och stretch ~30 min
• promenad ~ 30-60 min

Torsdag: • gå hem från skolan ~60 min
• styrkeövningar NIKE-app ~30-40 min

Fredag: • lite styrka och stretch ~30-40 min
• promenad? ~30 min

Lördag: • ev. lite yoga och stretch ~30 min
• ev. Springa 8-10 km ~80 min

Söndag • ev promenad/PW 8-10 km ~ 60 min
• styrkeövningar NIKE-app ~30 min


Så ser en ungefärlig vecka ut för mig, DOCK har jag alltid vilodagar och pressar mig inte när det är mycket i skolan och sånt, har jag mycket i skolan 2 dagar av veckan tar jag helt enkelt träningen lite på is, gör så gott jag kan och hinner!

Så viktigt är att se till att ni inte får ont eller mår dåligt av träningen ni utför, då kan det var ett tecken på för mycket eller träning på fel sätt!
Så känn av kroppen och försök hitta dina egna signaler när något är fel!

Puss på er


Kommentarer
s

fan va grym du är!<3

2012-03-28 @ 00:13:00 | http://sameoldpath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback