Ångestsöndag och dålig kontroll!

Ja jag suger kan man ju säga, har inte haft någon självdisciplin ALLS denna helg och har bara tyckt synd om migsjälv och ätit.. (jävla egoist.) Men helgen har väl varit bra, dör i allt plugg i skolan nu bara , blir så jävla stressad att jag varken vet ut eller in!? mina planeringar krossas som glas och det dämpar inte direkt min ångest... Har inte tid för träning, har inte tid för självdisciplin, inte tid för migsjälv... måste.plugga.mer.

 

Jag har märkt att jag är väldigt negativ av mig som person... helgen har bjudit på lite sämre väder, speciellt idag och när jag vaknade tidigt och såg den molniga himlen, dimman som låg tung över den sovande staden och regnet som smattrade på fönsterrutan blev jag alldeles FULL av lycka! jag vet inte vad det är men jag verkligen ÄLSKAR när det regnar... Nästan som om jag blir sur på Gud när det är soligt och fint och jag mår dåligt, som att han skrattar mig rakt upp i ansiktet eller vad man ska säga... jag vill att vädret ska vara som mitt inre, hur jag mår... först mår jag bra och är nöjd! sen är det klart ett plus i kanten att man slipper shorts, linnen och bikinis när det regnar...
(psyko-biatch...)

 

Tänker INTE skriva mina intag/utag för det är waaaay to pinsamt! haha... men jag har totalfailat iallfall...

 

I veckan måste jag berätta för mina närmaste vänner om mina problem och mina ÄS... jag VILL VERKLIGEN INTE... men jag måste. MÅSTE.

 

På ett sätt vill jag verkligen bli frisk, kunna äta utan ångest och gråtattacker, spyor och självhat...kunna gå ut med vänner och fika, kunna slippa allt ljugande för dem man älskar (fullständigt HATAR att ljuga), slippa ljuga för sigsjälv framförallt... slippa må så dåligt över en sådan egentligen rätt obetydelsefull sak som mat... kunna släppa alla mina tankar om hur äcklig jag är och hur värdelös man är varje dag och slippa jämföra sig med varje jävla människa när man är ute om de har smalare ben, smalare mage, är snyggare, har snyggare kläder, har mer pengar... att hela tiden slippa tänka och vara så jävla rädd för vad folk tycker och tänker om en vart än man går, att vara så himla rädd att bli hatad.
Men ändå på ett annat sätt vill jag må såhär, jag vill verkligen bli sjukligt smal, kunna ha kvar min kontroll och min disciplin, för en gångs skull känna att jag DUGER och känna sig någorlunda vacker... kunna plåga sigsjälv med olika hemska sätt till att falla lägre och lägre för varje dag som går och hela tiden ha någon att skylla på... sigsjälv.

 

Jag känner mig kluven, delad, förvirrad... är jag ensam?


 


Kommentarer
johanna

Tycker de låter bra att du ska berätta för dina vänner, du kan inte fortsätta såhär. Jag älskar när de regnar! kram <33

2011-05-16 @ 08:31:34 | http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Ana perfect

Lycka till när du ska berätta för dina vänner! Jag lovar dig att de kommer att vara stöttande och när de väl vet om det så kommer det bli bättre. Jag har berättat för ett par vänner och det är jag så glad för, det är jätteskönt att nära vänner vet om det!



Jag håller med dig! Ibland vill man vara frisk och kunna äta vad man vill, men ibland är det ju skönt att ha det här. Fast i längden vill jag bli frisk, vill inte leva så här hela livet! Skicka in din vikt när du känner dig redo, vill inte pressa dig att skicka den när du mår dåligt. Kram<3

2011-05-16 @ 10:28:56 | http://anaperfect.blogg.se/
ch

väldigt fin blogg du har! bra texter, förstår dig precis... våga ta hjälp av dina vänner....!!!



trust me! de gör mer nytta än skada, trots all skam!

2011-05-30 @ 22:22:20 | http://attvarjedagutmanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback