tänkvärd tisdagsmorgon

Hej alla fina!
Sitter och äter min frukost bestående av lite juice, knäckebröd med lite keso och paprika på... rätt gott faktiskt!
Tänkte på det förut när jag skulle sätta på mig kläder, hur JÄVLA utseendefixerad jag egentligen är... det är rätt sjukt.. är sådär töntigt med i modet som går, är fixerad vid dyra saker, klarar inte att gå utanför dörren utan smink och de "rätta kläderna"...
Jävligt dåligt självförtroende och självkänsla har jag också... kan det kanske bero på detta pryl- och utseendefixerande liv? tror nog till stor del faktiskt...

 

Vill bara få sagt att oavsett vem du är därute, hur du klär dig, om du har smink eller inte, så är du otroligt vacker... skönhet sitter inte i pengarna och det materiella, utan i det du har inuti dig...

 

Många "dumma blondiner" eller vad man ska kalla dom (jag själv kanske?) som är rikemansbarn, har alla pengar i världen, kan göra vad som helst och som såklart har de senaste chanelväskan och den senaste svindyra bilen mårjättebra och är lyckliga så....men tyvärr kan man inte köpa sig kunskap eller kärlek som vi alla vet. Världen dom lever i är baserad på lögner och utnyttjning så det skriker om det, du kanske inte ens vet om dina vänner är RIKTIGA vänner utan bara vill åt dina pengar?
Hur kul är det på en skala egentligen? Varför strävar vi ens efter det idealet?

 

Jag är så glad att vara den jag är faktiskt, kan säga att jag hellre vill vara "fattig", ha riktiga vänner och familj etc som verkligen ÄLSKAR mig för den jag är... inte vara någon paris hilton-liknande fejkbrud som lever på sina pengar i en overklig värld där man inte har en aning om vem man kan lita på...

 

 

Nä, ditt värde sitter inte i några siffor om hur mycket du väger, hur mycket pengar du har på kontot, eller hur många bilar du har,  vi alla är speciella och vackra på våra egna sätt, det är det som gör oss så unika...

OCH SÅ HIMLA VÄRDA ATT ÄLSKA FÖR DE VI ÄR.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Em

Tack men de mesta är gamla bilder tyvärr:/

2011-07-12 @ 17:24:45 | http://hemlighetsmakerii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback